poniedziałek, 17 lutego 2014

Kreatywne CV - czyli jak wyróżnić się w stercie ogłoszeń.

Komentarzy : 26

Zaczęłam ostatnio szukać pracy a jak wiadomo każde poszukiwania zaczynają sie od stworzenia CV. Oczywiście w moim przypadku stworzenie klasycznego, szablonowego CV odpada, bo nie poradziłabym sobie psychicznie wysyłając je do potencjalnego pracodawcy. CV to wizytówka danej osoby i moim zdaniem w jak największym stopniu powinna oddawać charakter człowieka. 

Po co Wam takie CV? 

Jeśli wasze CV będzie się wyróżniało wśród masy innych zgłoszeń, to szanse na dostanie pracy rosną. Być może nie macie odpowiednich kwalifikacji, ale zaproszą Was na rozmowę tylko dlatego, że macie wyjątkowe CV? Załóżcie, że na dane stanowisko aplikuje 200 osób. Osoba, która zajmuje sie rekrutacją na spotkanie może zaprosić jakieś 20 osób. Może warto ją zachęcić ciekawą prezentacją swojej osoby. 

Jak stworzyć takie CV? 

Jeśli nie jesteście np. grafikami i nie szukacie pracy w branżach 'kreatywnych' to CV w postaci billboardu, filmiku czy gry komputerowej raczej nie zostanie docenione. Ale to nie znaczy, że nie możecie zrobić sobie ładniejszej wersji aktualnego. 

Po prostu odpicujcie swoje aktualne CV. Zmieńcie czcionki, dodajcie jakieś wyróżniające kolory. W sieci możecie znaleźć masę darmowych ikonek - wybierzcie jakieś, które wam odpowiadają i wstawcie je zamiast tekstu. Warto też załączyć swoje zdjęcie i nie musi to być zdjęcie dyplomowe, wystarczy każde inne zdjęcie na którym dobrze wyglądacie. Byle nie zdjęcie z imprezy w dość kusym stroju. Zapomnijcie o tym, czego uczono Was w szkole na temat idealnego życiorysu. Wcale nie musicie umieszczać na górze formułki 'Curriculum Vitae' ani zamieszczać wszystkich danych na wasz temat jak np. stan cywilny. 

Pamiętajcie też, żeby nie przesadzać. Nie musicie używać całej palety kolorów. Czcionki nie muszą mieć miliona zawijasów. Najważniejsza jest czytelność. 

Oczywiście potrzebujecie też czegoś więcej niż Microsoft Office. Zawsze też możecie zlecić zrobienie takiego CV osobie, która zna sie na rzeczy. 

A teraz czas na przykłady:





Ja w swoim CV ograniczyłam się do 3 kolorów i zachowałam raczej prostą formę, zbliżoną do tych dwóch pierwszych przykładów. 

A jak wyglądają Wasze CV? 

26 komentarzy :

  1. Wow, ale świetne przykłady, chyba muszę trochę zmienić moje CV, bo szukanie pracy idzie mi dość marnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uczę się jeszcze i nie szukam pracy, ale niektóre umieszczone tu przez ciebie CV są naprawdę imponujące :o

    OdpowiedzUsuń
  3. Polska jest jeszcze daleko za murzynami, aby zaakceptować takie nowoczesne CV. Szkoda, że nie pokazałaś jak stworzyłaś swoje CV :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, wcale nie jest. Ta forma robi się popularna i u nas. Szczególnie widać to w branżach typu grafika komputerowa czy social media.

      Mogę pokazać i swoje. Innym razem ;)

      Usuń
    2. Mnie się wydaje, że pracodawcy akceptują takie cv. Rozmawiałam kiedyś z kobietą, która pracuje jako rekruter od 20 lat i mówiła, że większość CV wygląda tak samo i kiedy widzi takie oryginalne zwraca na nie uwagę. A jeśli ktoś jest grafikiem, czy artystą to takie CV chyba jest nawet wskazane.

      Usuń
    3. Mój Mąż pracuje w tej branży, rozmawiałam z nim na ten temat. Ale to akceptacji w pełni takich CV zostało jeszcze w Polsce sporo czasu. Mam nadzieję, że się to zmieni.

      Usuń
  4. zdecydowanie dwa pierwsze przykłady wygrywają - bo jak koleżanka wyżej napisała nie wiadomo z jakim odbiorem może się spotkać CV gdy kandydat bedzie aplikował chodźby na stanowisko gdzieś do urzedu. Niemniej warto zrobić coś co będzie z klasą ale będzie się wyróżniało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje zrobiłam właśnie w tym stylu, bo póki co aplikuje na najróżniejsze stanowiska.

      Usuń
  5. Uwielbiam Innowacyjne pomysły ! I gdybym była pracodawcą na pewno bym dużą uwagę zwróciła na takie CV ! Powiem Ci że mimo swojej prostoty pierwsze mi się nie podobają ;) Skradły moje serce te niżej ! Chociaż sądzę że w naszej zaściankowej Polsce , pracodawcy mogliby nie potraktować Cię niepoważnie :( A szkoda ! Bo innowacyjność powinna być wysoko punktowana a nie tłamszona ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie-trzeba pamiętać, że aplikujcac nie na każde stanowisko takie CV jest dobrze widziane. Można,ale trzeba wiedzieć kiedy zwykłe CV będzie lepsze. Nie wyobrażam sobie, by ktoś rekrutował na wysokie stanowisko i wysłał takie CV :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mój pracodawca nie rozumie czegoś takiego to ja takiego pracodawcy nie chcę. Kreatywność powinna być zawsze punktowana. Być może te 4 ostatnie są zbyt pojechane, ale reszta jak najbardziej normalna.

      Usuń
  7. U mnie w mieście takie CV by nie przeszło..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, u mnie tak samo. Ile razy widziała już, jak takie cv są po prostu wyśmiewane, a zaraz później wywalane do śmieci

      Usuń
  8. Jakiś czas temu baaaaardzo dużo czasu poświęciłam na poprawianiu i upiększaniu swojego CV, ale strasznie ciężko było mi to zrobić bez "fachu w rękach". Mimo to będę jeszcze szlifować je do skutku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektóre z tych CV są świetne, zapisałam je sobie, choć pewnie nic podobnego nigdy nie stworzę :D Wiele osób ma niedopracowane CV, widywałam takie z błędami ortograficznymi (wykrztałcenie na przykład) czy ze zdjęciem z imprezy :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Te dwa pierwsze świetne - reszta to zależy do jakiej pracy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na nasze polskie warunki chyba przekombinowane (niestety).
    Mi podobnie jak Tajnashii podobają się dwa pierwsze :) Połączenie klasyki, "z jajem" oraz pomysłowości.
    Moje wygląda dość nudnie i banalnie przy tych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja ostatnio zrobiłem CV w takiej formie, ale niestety nie mam jeszcze żadnego feedbacku. Podoba się wam taka forma ?
    http://slidesha.re/1eBXgkx

    Zastanawiam się nad wysyłaniem go do rekruterów, ale nie jestem pewny reakcji.
    Do kosza czy wysyłać ?

    Zapraszam do kopiowania go jeśli komuś się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ok. Wiem, że mam nie przesadzać w tworzeniu itd, ale jestem totalną ignorantką, jeśli chodzi o sprawy komputerowe, a tym bardziej o grafikę komputerową. Stąd moje pytanie: czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć, od jakiego programu chociażby zacząć? Skoro "potrzebuję czegoś więcej niż Microsoft Office"? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  14. twoje wzory cv sa naprawde przepiekne, jeszcze od siebie moge polecic taka strone www.wzory-cv.org moze nie tak spektakularne ale cos w ten desen i przyjemny generator :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Polecam www.craftcv.pl - firma dopiero wchodzi na rynek ale szablony ma fajnie, dopracowane i przejrzyste. A do tego cena za nie, nie jest jakoś mocno przesadzona. Jak ktoś szuka fajnych wzorów kreatywnych CV to szczerze polecam. - zadowolona klientka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda całkiem obiecująco, a słyszał ktoś może o takiej aplikacji jak InterviewMe - można tam stworzyć tzw. interaktywne CV - zastanawiam się czy warto skorzystać z tej oferty, czy może lepiej wybrać coś innego, np. rezumey?

      Usuń
  17. Warto pamiętaj, że kreatywne CV, to nie tylko fajny projekt graficzny. Żeby CV było "kreatywne" pasuje się nieco natrudzić :) Na naszym "polskim podwórku" znaleźć można sporo ciekawych przykładów kreatywnych CV. Na YT jest kilka inspiracji.

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -